Grudzień to dla wielu biznesów najgorętszy okres w roku. Lawinowo rośnie liczba zleceń
i jednocześnie pojawia się potrzeba ich szybkiej dostawy. W okresie przedwiecznym, oprócz obsługi zamówień, przedsiębiorcy przekazują też upominki swoim klientom i kontrahentom, wysyłając im kalendarze, czekoladki czy kosze ze świątecznymi produktami. W każdej z opisanych sytuacji podstawą są atrakcyjne cenowo usługi kurierskie.
Do takich usług mają dostęp klienci Grupy Idea Banku korzystający z obsługi księgowej w Tax Care – mogą wysyłać towary płacąc nawet kilka razy mniej niż musieliby wydać zamawiając jednorazowo przesyłkę w firmie kurierskiej. Przykładowo, stawka w jednej z największych firm za jednorazowy przewóz paczki ważącej nie więcej niż 1 kg na terenie Polski wynosi 36 zł netto, a klient Tax Care może wysłać ją za 9,9 zł netto. Inny przykład to cena przewozu paczki o masie do 10 kg, która cennikowo w jednej z firm wynosi 40,9 zł netto, a klient Tax Care zapłaci za przesyłkę 10,39 zł netto.
Klienci Tax Care nie mają przy tym obowiązku wypracowywania limitów, które warunkują dostęp do rabatów w firmach kurierskich. Mogą więc korzystać z usług przewozowych okazjonalnie, a warunki cenowe, jakie otrzymują są takie, jak dla podmiotów prowadzących wysyłkę towarów na duża skalę. Mają też możliwość wyboru firmy, który dostarczy paczkę w najkrótszym czasie, przewiezie nietypową przesyłkę pod względem wymiaru czy zwartości (np. szkło), a także firmę, która zaoferuje najlepszą cenę. Partnerem Tax Care w tym przedsięwzięciu jest operator logistyczny, firma Globkurier, która pośredniczy w sprzedaży usług kurierskich oraz świadczy usługi dodatkowe związane z przewozem towarów.
Usługi kurierskie obniżają podatek
Wydatki związane z usługami kurierskimi można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów, a w efekcie zmniejszyć podatek dochodowy. Należy jednak pamiętać, że w sytuacji, gdy przedsiębiorca wynajmuje kuriera, ale to klient płaci za transport towaru (sklep wystawia fakturę zarówno za towar, jak i za przesyłkę), korzyść podatkowa wynikająca z obniżenia podstawy opodatkowania nie wystąpi, gdyż usługa kurierska będzie jednocześnie i przychodem, i kosztem. W kosztach podatkowych można także rozliczyć wydatki na usługi kurierskie związane z przekazywaniem upominków świątecznych, o ile koszty tych upominków zostały poniesione w celu uzyskania przychodów i nie stanowią tzw. reprezentacji. Gdy przesyłane są drobne upominki, opatrzone firmowym logo, w kosztach można rozliczyć nie tylko wydatki na sam prezent, ale także na usługę kurierską.
Usługi kurierskie standardowo są opodatkowane 23-proc. stawką VAT, ale gdy przedsiębiorca sprzedaje towary, koszt usługi kurierskiej powinien być doliczony do ceny i opodatkowany według stawki, jaką opodatkowany jest sam towar. Czyli np. gdy sprzedaje książki będzie to 5%, a gdy sprzedaje e-booki – 23%. W przypadku wysyłki świątecznych upominków – gdy wartość prezentu przekracza 10 zł bez ewidencji lub 100 zł, gdy jest prowadzona ewidencja obdarowanych – cena usługi kurierskiej nie zwiększa podstawy opodatkowania. Z drugiej strony, gdy czynności mają związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych, przedsiębiorca ma prawo do odliczenia VAT-u z faktury nabycia usługi kurierskiej.
Źródło: Idea Bank
Tagi: Idea Bank, kurier, oferta dla firm, przedsiębiorca