Kredyty

Tańszy kurier dla klientów Grupy Idea Banku

poleć drukuj
Tani i solidny kurier przed Świętami to skarb. Wie o tym każdy przedsiębiorca, który prowadzi sklep internetowy, albo inną działalność, której elementem jest wysyłka towarów. Klienci Grupy Idea Banku mogą wysyłać towary nawet cztery razy taniej niż kosztowałaby ich taka usługa w firmie kurierskiej.

Grudzień to dla wielu biznesów najgorętszy okres w roku. Lawinowo rośnie liczba zleceń
i jednocześnie pojawia się potrzeba ich szybkiej dostawy. W okresie przedwiecznym, oprócz obsługi zamówień, przedsiębiorcy przekazują też upominki swoim klientom i kontrahentom, wysyłając im kalendarze, czekoladki czy kosze ze świątecznymi produktami. W każdej z opisanych sytuacji podstawą są atrakcyjne cenowo usługi kurierskie.

Do takich usług mają dostęp klienci Grupy Idea Banku korzystający z obsługi księgowej w Tax Care – mogą wysyłać towary płacąc nawet kilka razy mniej niż musieliby wydać zamawiając jednorazowo przesyłkę w firmie kurierskiej. Przykładowo, stawka w jednej z największych firm za jednorazowy przewóz paczki ważącej nie więcej niż 1 kg na terenie Polski wynosi 36 zł netto, a klient Tax Care może wysłać ją za 9,9 zł netto. Inny przykład to cena przewozu paczki o masie do 10 kg, która cennikowo w jednej z firm wynosi 40,9 zł netto, a klient Tax Care zapłaci za przesyłkę 10,39 zł netto.

Klienci Tax Care nie mają przy tym obowiązku wypracowywania limitów, które warunkują dostęp do rabatów w firmach kurierskich. Mogą więc korzystać z usług przewozowych okazjonalnie, a warunki cenowe, jakie otrzymują są takie, jak dla podmiotów prowadzących wysyłkę towarów na duża skalę. Mają też możliwość wyboru firmy, który dostarczy paczkę w najkrótszym czasie, przewiezie nietypową przesyłkę pod względem wymiaru czy zwartości (np. szkło), a także firmę, która zaoferuje najlepszą cenę. Partnerem Tax Care w tym przedsięwzięciu jest operator logistyczny, firma Globkurier, która pośredniczy w sprzedaży usług kurierskich oraz świadczy usługi dodatkowe związane z przewozem towarów.

Usługi kurierskie obniżają podatek

Wydatki związane z usługami kurierskimi można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów, a w efekcie zmniejszyć podatek dochodowy. Należy jednak pamiętać, że w sytuacji, gdy przedsiębiorca wynajmuje kuriera, ale to klient płaci za transport towaru (sklep wystawia fakturę zarówno za towar, jak i za przesyłkę), korzyść podatkowa wynikająca z obniżenia podstawy opodatkowania nie wystąpi, gdyż usługa kurierska będzie jednocześnie i przychodem, i kosztem. W kosztach podatkowych można także rozliczyć wydatki na usługi kurierskie związane z przekazywaniem upominków świątecznych, o ile koszty tych upominków zostały poniesione w celu uzyskania przychodów i nie stanowią tzw. reprezentacji. Gdy przesyłane są drobne upominki, opatrzone firmowym logo, w kosztach można rozliczyć nie tylko wydatki na sam prezent, ale także na usługę kurierską.

Usługi kurierskie standardowo są opodatkowane 23-proc. stawką VAT, ale gdy przedsiębiorca sprzedaje towary, koszt usługi kurierskiej powinien być doliczony do ceny i opodatkowany według stawki, jaką opodatkowany jest sam towar. Czyli np. gdy sprzedaje książki będzie to 5%, a gdy sprzedaje e-booki – 23%. W przypadku wysyłki świątecznych upominków – gdy wartość prezentu przekracza 10 zł bez ewidencji lub 100 zł, gdy jest prowadzona ewidencja obdarowanych – cena usługi kurierskiej nie zwiększa podstawy opodatkowania. Z drugiej strony, gdy czynności mają związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych, przedsiębiorca ma prawo do odliczenia VAT-u z faktury nabycia usługi kurierskiej.

Źródło: Idea Bank


Tagi: , , ,