- Leonis Doradztwo & Szkolenia - https://www.leonis.pl -

Rośnie popularność bankowości internetowej i mobilnej

Internet dla wielu z nas stał się wirtualną galerią handlową, w której robimy zakupy. Taka forma kupowania jest tańsza, wygodniejsza i szybsza. Daje również coraz więcej możliwości finansowania wydatków. Z miesiąca na miesiąc zyskuje na znaczeniu także bankowość mobilna – klienci Banku Zachodniego WBK coraz chętniej korzystają z przelewów oraz doładowań GSM.

 

Coraz częściej sklepy internetowe oferują atrakcyjne rabaty. Dlatego zakupy online warto rozpocząć od sprawdzenia, w którym sklepie dostaniemy rabat na produkty, które chcemy nabyć. Nasi klienci mogą skorzystać ze strony www.wystarczysiec.pl, gdzie dostępna jest lista ponad 200 sklepów internetowych, które oferują specjalne rabaty dla klientów naszego banku. Są to sklepy oferujące zarówno produkty, jaki i usługi z rozmaitych branż – od ubrań, przez artykuły spożywcze do części samochodowych – komentuje Michał Szymoniak menedżer ds. bankowości elektronicznej i integracji międzykanałowej z Banku Zachodniego WBK.

Zakupy przez Internet zyskują coraz więcej zwolenników, bo poza oszczędnością pieniędzy oszczędzają również czas. Klienci mogą bez wychodzenia z domu złożyć zamówienie na wybrane produkty, które coraz częściej otrzymują szybciej niż przy tradycyjnej sprzedaży. Stąd rokrocznie poszerza się oferta produktów i usług dostępnych przez Internet, jak również rosną możliwości zakupów na kredyt – także online.

Z naszych doświadczeń wynika, że klienci kupujący w sieci coraz częściej korzystają z serwisów bankowości elektronicznej banku. Dzięki nim w ciągu 5 minut mogą zdobyć dodatkowe środki na zakupy, wykorzystując kredyty gotówkowe lub limity w koncie w nowoczesnej formule NA KLIK. Dodatkowo, od lipca br. osoby płacące w sieci kartami kredytowymi mogą w ramach usług BZWBK24 skorzystać z opcji „Ratio”, która pozwala im zamieniać wykorzystany już limit w karcie na dogodne do spłaty raty – dodaje Szymoniak.

Internet przyspiesza mobilność

Rozwój bankowości internetowej przekłada się na coraz szersze jej wykorzystanie wśród Polaków. Z badań TNS Polska, dla Banku Zachodniego WBK  wynika, że już blisko połowa klientów (49%) wykorzystuje Internet w kontaktach ze swoimi bankami, a niemal co dziesiąty (8%) zarządza swoimi finansami przez komórkę. 

Dużą popularność bankowości internetowej można traktować jako trend prekursywny dla wschodzącej bankowości mobilnej. Obecnie z usług bankowości mobilnej korzysta podobny odsetek klientów banków, jak jeszcze 8 lat temu z usług bankowości internetowej – komentuje socjolog dr Marcin Idzik, z TNS Polska.

Dlatego też bankowość mobilna staje się coraz ważniejszym obszarem rozwoju nowoczesnych usług bankowych. Bank Zachodni WBK podążając za tym trendem zaproponował klientom doładowania telefonu komórkowego z dowolnego miejsca jedynie dzięki wykorzystaniu własnego telefonu i platformy BZWBK24 mobile.

Liczba wykonywanych transakcji w BZWBK24mobile przekracza nasze oczekiwania, a z miesiąca na miesiąc odnotowujemy coraz większe zainteresowanie bankowością mobilną. Klienci najchętniej korzystają z przelewów oraz doładowań GSM – podsumowuje Miłosz Brakoniecki, dyrektor Bankowości Elektronicznej i Kart Debetowych z Banku Zachodniego WBK.

Źródło: BZWBK