Kredyty

Serwis partnerski: leonisdirect.pl

Usługi bankowości mobilnej MultiBanku w systemie Android

poleć drukuj

W Google Play dostępna jest już bezpłatna aplikacja MultiBanku dla urządzeń z systemem Android. Bank poszerzył też funkcjonalności oferowanej dotychczas usługi bankowości mobilnej. Teraz za pośrednictwem telefonu komórkowego czy tabletu klienci mogą realizować przelewy dowolne, bez konieczności wcześniejszego definiowania odbiorcy.  

Jak wynika z raportu Gartnera w ciągu ostatniego roku sprzedaż smartfonów na świecie wzrosła o 44,7 proc. i w pierwszym kwartale 2012 r. wyniosła około 144,4 mln. W Polsce urządzenia te stanowią dziś około 40 proc. rynku telefonów komórkowych, a jak przewidują analitycy – ich udział ma wzrosnąć do 60 proc. w 2015 r. (wg raportu Internet Standard Mobile).

Dynamicznie wzrasta też liczba osób korzystających z serwisów transakcyjnych banków za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według sondażu ARC Rynek i Opinia co piąty internauta korzysta dziś z bankowości mobilnej za pomocą specjalnie dedykowanej aplikacji na smartfona lub tablet.

Dotychczas klienci MultiBanku, logując się do serwisu transakcyjnego, mogli skorzystać z jego lekkiej wersji albo ze specjalnej aplikacji dla urządzeń z systemem operacyjnym iOS. Teraz bank oferuje także odrębne rozwiązanie dla użytkowników telefonów z popularnym systemem Android.

– Obecnie Android jest najpopularniejszym na świecie systemem operacyjnym wykorzystywanym w urządzeniach mobilnych. Jego udział w rynku stanowi 56 proc. i jest wyższy o 20 proc. w stosunku do stanu na koniec 2011 r. (raport firmy Gartner). Równie dynamicznie wzrasta też popularność tego systemu w Polsce, stąd też decyzja o stworzeniu specjalnej aplikacji MultiBanku również dla urządzeń z Androidem. Jednocześnie zdecydowaliśmy się też na rozszerzenie funkcjonalności usługi bankowości mobilnej – mówi Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku. – Dotychczas klienci MultiBanku za pośrednictwem telefonu czy tabletu mogli wykonać przelew do odbiorcy wcześniej zdefiniowanego w serwisie transakcyjnym. Teraz, korzystając z tych urządzeń, mogą oni zlecić dowolny przelew na dowolny rachunek i w dowolnej kwocie – dodaje.  

Użytkownicy do wyboru mają tradycyjny przelew w systemie Elixir, przelew ekspresowy, przelew do ZUS oraz podatkowy. Mogą także zlecić przelew między własnymi rachunkami w banku. Operacja realizowana jest w sposób analogiczny do tego, jak wykonywana jest w internetowym serwisie transakcyjnym banku. Co więcej, MultiBank wprowadził też możliwość samodzielnego ustalenia limitów transakcji wykonywanych przez komórkę (zarówno ilościowych, jak i kwotowych). Aby je zdefiniować, wystarczy zalogować się do serwisu internetowego.

Bankowość mobilna MultiBanku dostępna jest dla wszystkich klientów korzystających z aplikacji na iPhone’a i iPada oraz urządzeń z systemem Android, a także w ramach lekkiej wersji serwisu transakcyjnego.

Źródło: MultiBank

 


Tagi: , , , ,