- Leonis Doradztwo & Szkolenia - https://www.leonis.pl -

Reklama AXA Ubezpieczenia

Dziennikarz „Gazety Wyborczej” sprawdza poprawność reklamy jednego z ubezpieczycieli deklarującego składki za ubezpieczenie pojazdu na poziomie około 400 zł.

Dziennikarz podając się za klienta o profilu zbliżonym do osoby z reklamy, poprosił o wyliczenie składki…

Przedstawiany w reklamie 30-letni Wrocławianin, który jest właścicielem trzyletniej Skody Fabii, za OC płaci jedynie 371 zł. Zachęcony tą niską kwotą Maciej Samcik z „Gazety Wyborczej” postanowił sprawdzić, czy klient o podobnym profilu faktycznie ma szansę na tak niewielkie opłaty.

O wyniku rozmowy pisze w kolejnych zdaniach, w artukule w Gazecie Wyborczej, tak: „Cena zwaliła mnie z nóg. Za auto podobne do tego z reklamy miałem zapłacić ponad 2500 zł samego OC!”.

Kwotę wyliczono dzienikarzowi informującemu, że w ubiegłym roku brał udział w stłuczce. Gdy dzwoniąc ponownie po informację zweryfikował tę daną, cena ubezpieczenia była już niższa, lecz nadal wyższa niż w reklamie.

Warto jednak podkreślić, że ubezpieczenia są produktami specyficznymi, których ceny uzależniono od wielu parametrów. Dokładne wyliczenie składki możliwe jest tylko po podaniu wielu szczegółówych danych, dotyczących właściciela oraz samego pojazdu.